공지사항

공지 시작  
공지 종료  

Guideline on the Submission of Master Dissertation

 

Ahead of the deliberation of 2010 conferment for master's degree(graduation on August 2010), we are presenting the guideline as below for students in the doctoral program. Please submit the printed dissertation in time referring to the following guideline.

 

= Following =

 

▣ Date : 2010. 06. 24(목) ∼ 06. 25(Fri.), for 2days

▣ Time : 10 : 00 ∼ 17 : 00

▣ Place : department office

▣ Numbers of copies that must be submitted : 4 copies(2 hardcover editions; 2 softcover editions)

▣ Inquiry Regarding the Submission of Dissertation

- Inquiries regarding electrical dissertation (Library, ☎2232)

- Other Inquiries (department office, ☎2703)

 

1. Dissertation Submission Procedures

- The submitter must send an electronic dissertation in the form of a computer file via the “Thesis Submission(Dissertation Submission)” category on the Office of Academic Information homepage

- The submitter must submit the Agreement to Disclose Electronic Dissertations (to be printed out from the Office of Academic Information homepage and sealed or signed by the submitter and the department office).

- The hardcover editions (2 copies) must bear the actual seals or signatures (photocopies of seals or signatures prohibited); the softcover editions (2 copies), on the other hand, may bear photocopies of seals or signatures.

 

2. Matters that require attention

- The submitter must verify with the department office whether the title of the printed dissertation and the title of the dissertation on the CAIS agree with each other.

- In principle, printed dissertations must be disclosed. However, in case there exist special reasons not to disclose dissertations, an unofficial letter of confirmation by the submitter’s academic advisor (no special form necessary) stipulating the reasons and the period must be attached, and should be submitted with printed dissertation.

번호 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 2025학년도 가을학기 대학원 입학 안내 과사무실 2025.03.25 108
공지 2025학년도 가을학기 대학원 입학 필기시험 안내 과사무실 2025.03.24 163
공지 2025년 가을학기 S-EPSS(삼성반도체과학인재양성프로그램) 학생 선발 안내 과사무실 2025.03.17 102
공지 [수리과학과 도서관]2025년 E-journal Access & Registration file (EJAR) 과사무실 2025.01.15 1827
공지 산경동 전산실 아이디 추가관련 안내 과사무실 2010.08.09 92860
491 2010학년도 가을학기 연습조교 확정 과사무실 2010.07.08 4460
490 포스코청암재단 제 2기 청암과학펠로 선발 안내 file 과사무실 2010.07.01 4272
489 신임교원 부임 과사무실 2010.07.01 4502
488 KAIST BK21수학인재양성사업단 2010년도 하반기 신진연구인력 채용 공고 file 과사무실 2010.06.28 4221
487 수리과학과 강의계획서 안내 (2007-2010) file 과사무실 2010.06.24 28309
486 '10년도 BK21사업 정책연구 용역과제 주관 연구책임자 재공모 file 과사무실 2010.06.22 4042
485 2010년 제2회 박사과정 자격시험 공고 file 과사무실 2010.06.18 3980
484 하나은행 하계 인턴십 관련 추천 안내(재공지) file 과사무실 2010.06.17 4470
483 우리투자증권 하계 인턴사원 채용 관련 추천 안내 file 과사무실 2010.06.11 4490
482 하나은행 하계 인턴십 관련 추천 안내 file 과사무실 2010.06.11 4334
481 2010년 가을학기 교 및 시간제 조교 모집 공고 file 과사무실 2010.06.11 4383
480 2010년도 하반기 병역지정업체 선정 추천 및 2011년 전문연구요원 필요인원 신청 접수 등 안내 file 과사무실 2010.06.10 4664
479 석.박사과정 재학년한 연장신청 안내 file 과사무실 2010.06.10 3955
478 2011년 대학원 전기 1차 모집 세부일정 안내 과사무실 2010.06.08 6713
477 ICM2010 국제수학자대회 참가지원자 선정결과 발표 안내 과사무실 2010.06.08 5335
476 2010년도 해외유학장학생 및 대학원장학생 선발 안내 과사무실 2010.06.08 4328
475 2010학년도 가을학기 재입학 지원신청 안내 file 과사무실 2010.06.07 4895
474 수리과학과 "『 KAIST Student Investment Fund 』 제 6기 Fellow 모집" 공지 과사무실 2010.06.01 4277
473 수리과학과 "『 KAIST Student Investment Fund 』 제 6기 Fellow 모집" 공지 과사무실 2010.06.01 3809
472 한국IBM 여름학기 인턴 추천 안내(Blue-i 9기) 과사무실 2010.06.01 4973
471 이애자 KAIST 박사 PSU에서 tenure 과사무실 2010.06.01 4474
470 신임교원 부임 과사무실 2010.06.01 4585
469 국내 수학과 대학원생 Workshop 명칭 공모 과사무실 2010.05.27 4521
468 Industrial Mathematics Initiative 2010(산업수학 학회 공지) 과사무실 2010.05.27 4209
467 KMO 감독관 및 운영요원 모집 공지 과사무실 2010.05.25 4037
466 2010년 포스코청암재단 제2기청암과학펠로 선발공고 상일 2010.05.25 4426
465 Web DB 이용교육 안내 file 과사무실 2010.05.24 3996
464 ICM2010 국제수학자대회 참가지원 안내 과사무실 2010.05.20 5909
» Guideline on the Submission of Master Dissertation 과사무실 2010.05.13 3954
462 박사학위 인쇄논문 제출 안내 과사무실 2010.05.13 4158