공지사항

공지 시작  
공지 종료  

Guideline on the Submission of Master Dissertation

 

Ahead of the deliberation of 2010 conferment for master's degree(graduation on August 2010), we are presenting the guideline as below for students in the doctoral program. Please submit the printed dissertation in time referring to the following guideline.

 

= Following =

 

▣ Date : 2010. 06. 24(목) ∼ 06. 25(Fri.), for 2days

▣ Time : 10 : 00 ∼ 17 : 00

▣ Place : department office

▣ Numbers of copies that must be submitted : 4 copies(2 hardcover editions; 2 softcover editions)

▣ Inquiry Regarding the Submission of Dissertation

- Inquiries regarding electrical dissertation (Library, ☎2232)

- Other Inquiries (department office, ☎2703)

 

1. Dissertation Submission Procedures

- The submitter must send an electronic dissertation in the form of a computer file via the “Thesis Submission(Dissertation Submission)” category on the Office of Academic Information homepage

- The submitter must submit the Agreement to Disclose Electronic Dissertations (to be printed out from the Office of Academic Information homepage and sealed or signed by the submitter and the department office).

- The hardcover editions (2 copies) must bear the actual seals or signatures (photocopies of seals or signatures prohibited); the softcover editions (2 copies), on the other hand, may bear photocopies of seals or signatures.

 

2. Matters that require attention

- The submitter must verify with the department office whether the title of the printed dissertation and the title of the dissertation on the CAIS agree with each other.

- In principle, printed dissertations must be disclosed. However, in case there exist special reasons not to disclose dissertations, an unofficial letter of confirmation by the submitter’s academic advisor (no special form necessary) stipulating the reasons and the period must be attached, and should be submitted with printed dissertation.

번호 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 2024학년도 가을학기 대학원 입학 필기시험 안내 과사무실 2024.04.11 284
공지 KSMB-SMB Satellite Workshop: Tutorials for Recent Advances in Methods of Biomedical Mathematics (June 27-29, IBS, Daejeon) 과사무실 2024.04.02 90
공지 2024년 수학도서관 E-journal Access 주소 안내 과사무실 2024.01.12 3102
공지 산경동 전산실 아이디 추가관련 안내 과사무실 2010.08.09 79088
492 수리과학과 산경동(E2, #2214~7) 전산실 컴퓨터 교체 안내 과사무실 2010.07.13 4320
491 2010학년도 가을학기 연습조교 확정 과사무실 2010.07.08 3873
490 포스코청암재단 제 2기 청암과학펠로 선발 안내 file 과사무실 2010.07.01 3624
489 신임교원 부임 과사무실 2010.07.01 3732
488 KAIST BK21수학인재양성사업단 2010년도 하반기 신진연구인력 채용 공고 file 과사무실 2010.06.28 3569
487 수리과학과 강의계획서 안내 (2007-2010) file 과사무실 2010.06.24 27672
486 '10년도 BK21사업 정책연구 용역과제 주관 연구책임자 재공모 file 과사무실 2010.06.22 3389
485 2010년 제2회 박사과정 자격시험 공고 file 과사무실 2010.06.18 3341
484 하나은행 하계 인턴십 관련 추천 안내(재공지) file 과사무실 2010.06.17 3884
483 우리투자증권 하계 인턴사원 채용 관련 추천 안내 file 과사무실 2010.06.11 3819
482 하나은행 하계 인턴십 관련 추천 안내 file 과사무실 2010.06.11 3682
481 2010년 가을학기 교 및 시간제 조교 모집 공고 file 과사무실 2010.06.11 3675
480 2010년도 하반기 병역지정업체 선정 추천 및 2011년 전문연구요원 필요인원 신청 접수 등 안내 file 과사무실 2010.06.10 4187
479 석.박사과정 재학년한 연장신청 안내 file 과사무실 2010.06.10 3349
478 2011년 대학원 전기 1차 모집 세부일정 안내 과사무실 2010.06.08 6083
477 ICM2010 국제수학자대회 참가지원자 선정결과 발표 안내 과사무실 2010.06.08 4894
476 2010년도 해외유학장학생 및 대학원장학생 선발 안내 과사무실 2010.06.08 3683
475 2010학년도 가을학기 재입학 지원신청 안내 file 과사무실 2010.06.07 4296
474 수리과학과 "『 KAIST Student Investment Fund 』 제 6기 Fellow 모집" 공지 과사무실 2010.06.01 3682
473 수리과학과 "『 KAIST Student Investment Fund 』 제 6기 Fellow 모집" 공지 과사무실 2010.06.01 3243
472 한국IBM 여름학기 인턴 추천 안내(Blue-i 9기) 과사무실 2010.06.01 4440
471 이애자 KAIST 박사 PSU에서 tenure 과사무실 2010.06.01 4037
470 신임교원 부임 과사무실 2010.06.01 4080
469 국내 수학과 대학원생 Workshop 명칭 공모 과사무실 2010.05.27 4039
468 Industrial Mathematics Initiative 2010(산업수학 학회 공지) 과사무실 2010.05.27 3607
467 KMO 감독관 및 운영요원 모집 공지 과사무실 2010.05.25 3429
466 2010년 포스코청암재단 제2기청암과학펠로 선발공고 상일 2010.05.25 3805
465 Web DB 이용교육 안내 file 과사무실 2010.05.24 3409
464 ICM2010 국제수학자대회 참가지원 안내 과사무실 2010.05.20 5350
» Guideline on the Submission of Master Dissertation 과사무실 2010.05.13 3319