공지사항

공지 시작  
공지 종료  

Guideline on the Submission of Master Dissertation

 

Ahead of the deliberation of 2010 conferment for master's degree(graduation on August 2010), we are presenting the guideline as below for students in the doctoral program. Please submit the printed dissertation in time referring to the following guideline.

 

= Following =

 

▣ Date : 2010. 06. 24(목) ∼ 06. 25(Fri.), for 2days

▣ Time : 10 : 00 ∼ 17 : 00

▣ Place : department office

▣ Numbers of copies that must be submitted : 4 copies(2 hardcover editions; 2 softcover editions)

▣ Inquiry Regarding the Submission of Dissertation

- Inquiries regarding electrical dissertation (Library, ☎2232)

- Other Inquiries (department office, ☎2703)

 

1. Dissertation Submission Procedures

- The submitter must send an electronic dissertation in the form of a computer file via the “Thesis Submission(Dissertation Submission)” category on the Office of Academic Information homepage

- The submitter must submit the Agreement to Disclose Electronic Dissertations (to be printed out from the Office of Academic Information homepage and sealed or signed by the submitter and the department office).

- The hardcover editions (2 copies) must bear the actual seals or signatures (photocopies of seals or signatures prohibited); the softcover editions (2 copies), on the other hand, may bear photocopies of seals or signatures.

 

2. Matters that require attention

- The submitter must verify with the department office whether the title of the printed dissertation and the title of the dissertation on the CAIS agree with each other.

- In principle, printed dissertations must be disclosed. However, in case there exist special reasons not to disclose dissertations, an unofficial letter of confirmation by the submitter’s academic advisor (no special form necessary) stipulating the reasons and the period must be attached, and should be submitted with printed dissertation.

번호 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 2025년 수리과학과 동문 초청 진로콘서트 과사무실 2025.04.23 87
공지 [수리과학과 도서관]2025년 E-journal Access & Registration file (EJAR) 과사무실 2025.01.15 2226
공지 산경동 전산실 아이디 추가관련 안내 과사무실 2010.08.09 93207
» Guideline on the Submission of Master Dissertation 과사무실 2010.05.13 3970
462 박사학위 인쇄논문 제출 안내 과사무실 2010.05.13 4169
461 NIMS 전문연구요원(병역특례) 채용공고 file 과사무실 2010.05.12 4616
460 2010년 봄학기 학사과정 졸업연구 우수발표자 안내 과사무실 2010.05.11 5104
459 인턴십 프로그램 추가 신청 안내(가능업체 목록 첨부, 5.11까지) file 과사무실 2010.05.10 4100
458 2010년도 봄학기 강의평가 실시 file 과사무실 2010.05.07 4059
457 대학원생 글로벌인턴십 사업 안내 과사무실 2010.05.07 4055
456 오늘의 교수님 (5월) 일정 안내 과사무실 2010.05.06 4485
455 국방과학연구소 박사 산학장학생 추천 안내 file 과사무실 2010.05.03 5886
454 2010학년도 후기 대학원 신입생 모집 안내 과사무실 2010.04.30 5135
453 KAIST부설 한국과학영재학교 조교선생님 추천 file 과사무실 2010.04.30 4221
452 삼성증권 대학생 인턴십 대상 초청행사 안내 과사무실 2010.04.30 4487
451 2009년 귀속 종합소득세 신고 안내 file 과사무실 2010.04.29 5389
450 MathSciNet / WIPS 이용교육 안내 file 과사무실 2010.04.29 4431
449 가을학기 1학점 교과목 안내 (Analytic Combinatorics, 강미현 박사(TU Berlin, 독일)) 상일 2010.04.27 5039
448 수상 축하 (김홍오, 엄상일 교수님) 과사무실 2010.04.27 5127
447 제10회 Face the World with Mathematical Mind-5/7(금) 과사무실 2010.04.27 4212
446 2010년 여름학기 국내 인턴십 프로그램 안내 file 과사무실 2010.04.27 5943
445 BK21 2010년도 상반기 대학원생 글로벌 인턴십 모집요강 file BK사업단 2010.04.22 4440
444 교과과정 운영지침 변경 안내 file 과사무실 2010.04.21 4464
443 [대학원생 필독]미래 기초과학 핵심리더 양성사업 시행 공고 file 상일 2010.04.20 4814
442 4/24(토) 학술대회 등록데스크 아르바이트 학생 모집 이창옥 2010.04.20 4836
441 포항공대 수학과 대학원 소개 초청(학부생) 안내(2010. 04. 16) 과사무실 2010.04.09 6071
440 교과석사학위제 운영 안내 file 과사무실 2010.04.05 5037
439 [대한수학회] 인도 ICM 참가지원 프로그램 (신청 마감일: 4월 9일(금)) (3차 공지) 과사무실 2010.04.05 4872
438 대학원생 해외출장수기 제출 안내 BK사업단 2010.04.02 59258
437 2010년 가을학기 Bridge Program 조교 모집 안내 과사무실 2010.04.01 6973
436 2010년 이투힐 양희영 장학생 추천 안내 file 과사무실 2010.03.30 4833
435 계산수학/영상 연구실 연구원 모집 이창옥 2010.03.26 5149
434 학과 다과회 관련 "오늘의 교수님" 일정 안내 과사무실 2010.03.24 7413